Domaine
|
sculpture
|
Titre
|
Monument to Charles Fourier (C)
|
Auteur/exécutant
|
GILLICK Liam (sculpteur)
|
Précision auteur/exécutant
|
Aylesbury, 1964
|
Période création/exécution
|
1er quart 21e siècle
|
Millésime création/exécution
|
2006
|
Matériaux/techniques
|
aluminium (peint)
|
Description
|
cube dont cinq des six faces sont évidées ; aluminium crénelé par sablage et peinture epoxy
|
Dimensions
|
L. 100 cm ; H. 100 cm ; P. 100 cm (H. 100 ; L. 100 ; P. 100)
|
Inscriptions
|
inscription (anglais)
|
Précision inscriptions
|
sur une des faces : Charles Fourier This is not a location of a monument, but merely a marker - a place of departure and return. You must travel far from here in order to gather the varied elements you might require in order to construct an effective memory locale. The first stage of that journey might lead you six thousand kilometres from here. Sit there for a while until the quality of light on the see and sky make it hard to tell where the two meet. It will become clear from moment where stage two of the monument may be found.
|
Lieu de conservation
|
Besançon ; musée des beaux-arts et d'archéologie
|
|
Musée de France au sens de la loi n°2002-5 du 4 janvier 2002
|
Statut juridique
|
propriété de la commune ; achat ; Besançon ; musée des beaux-arts et d'archéologie
|
Date acquisition
|
2008
|
Anciennes appartenances
|
achat à la galerie ESTHER SCHIPPER - Linienstrasse 85 - D-10119 Berlin
|
Numéro d'inventaire
|
2008.2.1
|
Bibliographie
|
Liam Gillick, Oktagon ; L'écart absolu, Charles Fourier, Besançon (Musée des Beaux-arts et d'Archéologie de Besançon), Saint-Etienne, 2010
|
Rédacteur
|
MUCCIARELLI Lisa ; BOLEY Dominique
|
Copyright notice
|
© Besançon ; musée des beaux-arts et d'archéologie, 2010, © Service des Musées de France, 2010
|
|
Renseignements sur le musée
|
|
Contact musée
|
|
M0332005207
|